Figyelemzavar és hiperaktivitás a tanórai munka során - felső tagozat
A továbbképzés célja:
Cél, hogy a résztvevő pedagógusok a figyelemzavar és hiperaktivitás okait, tüneteit megismerjék és felismerjék, a figyelemzavarral és hiperaktivitással küzdő gyermekek együttnevelési lehetőségeinek szélesítéséhez, esélyeinek javításához, közösségi, tanórai működésük minőségének fejlesztéséhez szemléletformáló, speciális tantárgy-pedagógiai, gyógypedagógiai ismereteket kapjanak, új tanítási, fejlesztési módszereket ismerjenek meg. További cél, hogy a résztvevők minél szélesebb körű ismereteket kapjanak a fejlesztéshez használható eszközökről, módszerekről és azok adekvát használatáról.
A továbbképzés tematikája:
1. A különleges bánásmódot igénylő tanulók felismerése
2. A különleges bánásmódot igénylő tanulók fejlesztése
3. Figyelemzavar és hiperaktivitás
A továbbképzés tartalmi és formai követményei:
A továbbképzést elvégzők ismerjék a különleges bánásmódot igénylő tanulók szükségleti hátterének elveit és gyakorlatát. A tanítási folyamatban saját diákjaiknál tudják ezeket azonosítani. Legyenek tisztában a törvényi és intézményi háttér előírásaival és a segítségkérés lehetőségeivel. Az optimális eredményesség érdekében képesek legyenek a tanári szervezési és tanulásirányítási eszközeiből, módszereiből a tanítási céljainak megfelelően választani, és a differenciált csoportmunka fejlesztésével a problémás helyzeteket hatékonyabban kezelni az iskolai lemorzsolódás ellen. A résztvevők ismerjék a figyelemzavar, hiperaktivitás elméleti hátterét, a tünetcsoportokat, a diagnosztizálás és kezelési módszerek lehetőségeit, valamint felismerik a mozgás, játék, a differenciált egyéni/csoportmunka előnyeit, az ezekre épülő speciális pedagógiai, módszertani technikákat elsajátítják, s képesek alkalmazni a saját, mindennapi oktató-nevelő munkájukban.
Minimum részvétel a továbbképzésen: az összóraszám 90 százaléka.
(Tematikai egységenkénti valamint a záróértékelésre vonatkozó alapítói formai elvárások, melyek a tanúsítvány kiadásának feltételeit képezik – ellenőrző feladatok elvégzése, munkaformákon való részvétel)
A tanúsítvány kiadásának feltétele az elektronikus formában írott esetleírás megküldése a képzés befejezését követő 5 napon belül a képző címére minimum 3, maximum 5 gépelt oldal terjedelemben (Times New Roman, A/4, 12-es betűméret, 1,5 sortáv, áttekinthető szerkesztés). Fedőlapon az esetleírás készítőjének neve, intézménye, a továbbképzés címe, a továbbképzést tartó neve, a beadás dátuma.
A továbbképzés alapítási engedély száma:
585/10/2021
A képzés összóraszáma:
30
Képző neve:
Pedagógus
Panasztétel, jogorvoslat lehetősége:
A Debreceni Egyetem panaszkezelési rendszerének részletes szabályait a Debreceni Egyetem Minőségbiztosítási Kézikönyv VII. Melléklete tartalmazza.