Mérés-értékelés az óvoda-iskola átmenet folyamatában
A továbbképzés célja:
A képzés célja, hogy a képzésben résztvevők ismerjék meg a gyermeki fejlődés aktuális életkorra vonatkozó fejlődéslélektani vonatkozásait, a generációk közötti különbségeket (generációelméletek). Célunk a megismerő kognitív folyamatokra vonatkozó, már tanult ismeretek felelevenítése, újbóli rögzítése. Cél, hogy a résztvevő ismerje meg az írás, olvasás, számolás elsajátításához szükséges készségeket és képességeket, ezek vizsgálatának és tanórai fejlesztésének lehetséges útjait és módszertanát. További cél, hogy a pedagógus a megszerzett ismeretek birtokában váljon képessé a mérés-értékelés eredményeinek feldolgozása során pontosan értékelni a gyermekek fejlettségi fokozatait, valamint eredményei ismeretében hatékony segítséget adjon a rá bízott gyermekek számára a megfelelő fejlődési út kijelölésében. Legyen képes egy cselekvési tervet készíteni a lemorzsolódás megakadályozása érdekében. Célunk, hogy a képzés során elsajátított ismeretek birtokában a pedagógusok a nevelő-oktató munkájukban váljanak képessé a felmerülő nehézségek azonosítására, a megfelelő mérőeszközök készítésére.
A továbbképzés tematikája:
1. Bevezetés
2. A kisiskolás korosztály fejlődéslélektani jellegzetességei.
3. A megismerő kognitív funkciók mérése, tanórai fejlesztése I.
4. A megismerő kognitív funkciók mérése, tanórai fejlesztése II.
5. A mérés értékelés a gyermekek megismerésének folyamatában
A továbbképzés tartalmi és formai követményei:
A megszerzett ismereteik birtokában a pedagógusok ismerjék a mérőeszközök készítésének módját, menetét. Legyenek képesek a megismert mérőeszközöket alkalmazni, a kapott eredményeket elemezni, összehasonlítani, értékelni, és ennek ismeretében hatékony cselekvési tervet készíteni. A tanfolyam végére ismerjék az adott életkorra vonatkozó fejlődéslélektani ismereteket.
Minimum részvétel a továbbképzésen: az összóraszám 90 százaléka.
(Tematikai egységenkénti valamint a záróértékelésre vonatkozó alapítói formai elvárások, melyek a tanúsítvány kiadásának feltételeit képezik – ellenőrző feladatok elvégzése, munkaformákon való részvétel)
A tanúsítvány kiadásának feltétele egy saját pedagógiai munkára vonatkozó mérési terv készítése és elküldése a képzés zárását követő 5 napon belül, elektronikus formában a képző címére. Formája: minimum 3, maximum 5 gépelt oldal terjedelmű (A/4, 1,5 sorköz, Times New Roman betűtípus, 12-es betűméret, áttekinthető szerkesztés). A fedőlapon szerepeljen a mérési terv készítőjének neve, intézménye, a továbbképzés címe, a továbbképzést tartó neve, valamint a beadás dátuma.
A továbbképzés alapítási engedély száma:
9-238/2018
A képzés összóraszáma:
30
Képző neve:
Kun Hajnalka
Tóth Tünde
Denichné Hajdu Mónika Tímea
Pedagógus
Panasztétel, jogorvoslat lehetősége:
A Debreceni Egyetem panaszkezelési rendszerének részletes szabályait a Debreceni Egyetem Minőségbiztosítási Kézikönyv VII. Melléklete tartalmazza.