Mérés-értékelés az óvoda-iskola átmenet folyamatában

A továbbképzés célja:

A képzés célja, hogy a képzésben résztvevők ismerjék meg a gyermeki fejlődés aktuális életkorra vonatkozó fejlődéslélektani vonatkozásait, a generációk közötti különbségeket (generációelméletek). Célunk a megismerő kognitív folyamatokra vonatkozó, már tanult ismeretek felelevenítése, újbóli rögzítése. Cél, hogy a résztvevő ismerje meg az írás, olvasás, számolás elsajátításához szükséges készségeket és képességeket, ezek vizsgálatának és tanórai fejlesztésének lehetséges útjait és módszertanát. További cél, hogy a pedagógus a megszerzett ismeretek birtokában váljon képessé a mérés-értékelés eredményeinek feldolgozása során pontosan értékelni a gyermekek fejlettségi fokozatait, valamint eredményei ismeretében hatékony segítséget adjon a rá bízott gyermekek számára a megfelelő fejlődési út kijelölésében. Legyen képes egy cselekvési tervet készíteni a lemorzsolódás megakadályozása érdekében. Célunk, hogy a képzés során elsajátított ismeretek birtokában a pedagógusok a nevelő-oktató munkájukban váljanak képessé a felmerülő nehézségek azonosítására, a megfelelő mérőeszközök készítésére.

 

A továbbképzés tematikája:

1. Bevezetés

2. A kisiskolás korosztály fejlődéslélektani jellegzetességei.

3. A megismerő kognitív funkciók mérése, tanórai fejlesztése I.

4. A megismerő kognitív funkciók mérése, tanórai fejlesztése II.

5. A mérés értékelés a gyermekek megismerésének folyamatában

 

A továbbképzés tartalmi és formai követményei:

A megszerzett ismereteik birtokában a pedagógusok ismerjék a mérőeszközök készítésének módját, menetét. Legyenek képesek a megismert mérőeszközöket alkalmazni, a kapott eredményeket elemezni, összehasonlítani, értékelni, és ennek ismeretében hatékony cselekvési tervet készíteni. A tanfolyam végére ismerjék az adott életkorra vonatkozó fejlődéslélektani ismereteket.

Minimum részvétel a továbbképzésen: az összóraszám 90 százaléka.

(Tematikai egységenkénti valamint a záróértékelésre vonatkozó alapítói formai elvárások, melyek a tanúsítvány kiadásának feltételeit képezik – ellenőrző feladatok elvégzése, munkaformákon való részvétel)
A tanúsítvány kiadásának feltétele egy saját pedagógiai munkára vonatkozó mérési terv készítése és elküldése a képzés zárását követő 5 napon belül, elektronikus formában a képző címére. Formája: minimum 3, maximum 5 gépelt oldal terjedelmű (A/4, 1,5 sorköz, Times New Roman betűtípus, 12-es betűméret, áttekinthető szerkesztés). A fedőlapon szerepeljen a mérési terv készítőjének neve, intézménye, a továbbképzés címe, a továbbképzést tartó neve, valamint a beadás dátuma.

 

A továbbképzés alapítási engedély száma:

9-238/2018

A képzés összóraszáma:

30

Képző neve:

Kun Hajnalka
Tóth Tünde
Denichné Hajdu Mónika Tímea

 

A képzés megkezdéséhez elvárt szakképzettség:

Pedagógus

 

Panasztétel, jogorvoslat lehetősége:

A Debreceni Egyetem panaszkezelési rendszerének részletes szabályait a Debreceni Egyetem Minőségbiztosítási Kézikönyv VII. Melléklete tartalmazza.

 

Tisztelt Felhasználó!

 

A Debreceni Egyetem kiemelt fontosságúnak tartja a rendelkezésére bocsátott, illetve birtokába jutott személyes adatok védelmét. Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy a Debreceni Egyetem a 2018. május 25. napján hatályba lépett Általános Adatvédelmi Rendelet alapján felülvizsgálta folyamatait és beépítette a GDPR előírásait az adatkezelési és adatvédelmi tevékenységébe. A felhasználók személyes adatait a Debreceni Egyetem korábban is teljes körültekintéssel kezelte, megfelelve az érvényben lévő adatkezelési szabályozásoknak. A GDPR előírásait követve frissítettük Adatvédelmi Tájékoztatónkat, amelyet az alábbi linkre kattintva olvashat el: Adatkezelési tájékoztató. DE Kancellária VIR Központ

Megismertem a tájékoztatót és elfogadom