A szocioemocionális képességek fejlesztése a tanulók nevelése, oktatása során /Pedagógusok érzelmi intelligenciájának fejlesztése – érzelmi tudatosság a pedagógiában/
A továbbképzés célja:
A továbbképzés célja olyan új tanári attitűd kialakítása, mely fokozottan figyelembe veszi az embereket befolyásoló érzelmi mozgatórugókat a tanárok és a diákok esetében is. Cél továbbá, hogy a pedagógusok ismerjék meg az érzelmi intelligencia szerepét, elméletét, fejlesztésének fejlődéslélektani aspektusait, lehetőségeit a tanulók szociális- és érzelmi kompetenciájának fejlesztésében. Tudatosuljon bennük annak jelentősége, hogy saját és tanulóik közérzetének, életérzésének ismerete jelentősen befolyásolja a tanulási folyamatok hatékonyságát és eredményességét. Cél az érzelmi tudatosság növelése, az érzelmek felismerésének, azonosításának segítése az érzelmi állapotok kifejezésének árnyaltabbá, gazdagabbá tétele, az önkontroll erősítése, a pozitív és negatív érzelmek, kifejezésének megtanulása, hogy a megszerzett kompetenciák birtokában a pedagógusok segíthessék diákjaikat érzelmi fejlődésükben.
A továbbképzés tematikája:
1. Bevezetés – Ismerkedés, mintaadás a hagyományostól eltérő csoportszervezésre
2. Az érzelmi intelligencia meghatározása, jelentősége
3. Az érzelmi intelligencia mérése és fejlesztése, a devianciák felismerése
4. Az érzelmi intelligencia hatása a gondolkodásra - Lehetőségek a tanulók szociális- és érzelmi kompetenciájának fejlesztésében.
5. Önmegvalósítás az egészséges személyiségfejlődés során
6. Az érzelmi intelligencia fejlesztéséről tanultak gyakorlati alkalmazása
A továbbképzés tartalmi és formai követelményei:
Ismerjék az érzelmi intelligencia kutatásának eddigi eredményeit. Az elméleti ismeretek és gyakorlati tapasztalatok alapján képesek a tanulók érzelmi intelligenciájának fejlesztési módjait és ezek lehetőségeit a gyakorlatban alkalmazni. Tudják alkalmazni a tananyag átadásának személyre szabott, a szokottól eltérő technikáját.
Minimum részvétel a továbbképzésen: az összóraszám 90 százaléka.
(Tematikai egységenkénti valamint a záróértékelésre vonatkozó alapítói formai elvárások, melyek a tanúsítvány kiadásának feltételeit képezik – ellenőrző feladatok elvégzése, munkaformákon való részvétel)
A tanúsítvány kiadásának feltétele egy tematikus terv, vagy egy fejlesztési terv készítése és elküldése a képzés zárását követő 5 napon belül, elektronikus formában a képző címére. Terjedelem: minimum 3, maximum 5 gépelt oldal (A/4, 1,5 sorköz, Times New Roman betűtípus, 12-es betűméret, áttekinthető szerkesztés). A fedőlapon szerepeljen a tematikus terv, vagy fejlesztési terv készítőjének neve, intézménye, a továbbképzés címe, a továbbképzést tartó neve, a beadás dátuma.
A továbbképzés alapítási engedély száma:
9-188/2018
A képzés összóraszáma:
30
Képző neve:
Dr. Kissné Kálmán Mariann
Kun Hajnalka
Pedagógus
Panasztétel, jogorvoslat lehetősége:
A Debreceni Egyetem panaszkezelési rendszerének részletes szabályait a Debreceni Egyetem Minőségbiztosítási Kézikönyv VII. Melléklete tartalmazza.