Játék az oktatásban – tanulói motiváció a középiskolában

A továbbképzés célja:

A képzés célja, hogy a résztvevő pedagógusok ismerjék meg a játék tanórán felhasználható lehetőségeit és fontosságát, sokoldalú alkalmazhatóságát az egyes nevelési és oktatási helyzetekben. A résztvevő váljon tudatossá abban, hogy milyen pedagógiai szerepköröket választhat a játékos tanórák megtartásához. Ismerjen meg olyan munkamódszereket, melyeket tanórai keretek között felhasznál a játékokban, saját célcsoportjához igazítva, tantárgyi tananyagtartalmakhoz kapcsolódva, ösztönözve ezzel a tanulókat a tanulásra. További cél a csoportdinamikai ismeretek elsajátítása az oktató-nevelő munkában.

 

A továbbképzés tematikája:

1. A játék és a motiváció
2. A játék lehetőségei és vizsgálatának területei a 21. századi nevelés-oktatás folyamatában
3. A játékok alkalmazásának gyakorlata technika és funkció alapján
4. Játékosítás (gamifikáció) a nevelés-oktatás folyamatában és az értékelésben

 

A továbbképzés tartalmi és formai követményei:

A képzésben résztvevő ismeri az alábbi fogalmakat és azok típusait, jelentését: - a motiváció: motívumrendszerek értelmezése, interiorizáció, motivált tanár - a játék helye az iskolában: a játék értelmezése; a játék, mint motiváció - a játék tervezésében a pedagógiai szerepkörök típusai - a megvalósításában: a tevékenységtanulás, a pedagógiai szerepek átalakítása, az egyéni tanulási utak kialakítása, az interaktív tanulásszervezési formák típusai, a tanulói kompetenciák fejlesztésének területei, életkori sajátosságai, a tanulói képességek, készségek, létszám szerinti módszerek - az analóg és digitális játék fogalma - a kognitív, önismereti, alkotó képességeket fejlesztő és feszültségoldó, lazító játékok típusa - a játékosítás (gamifikáció) a nevelés-oktatás folyamatában és az értékelésben - a csoportdinamikai folyamat. Továbbá tudjon megnevezni, azonosítani, kiválasztani az egyes nevelési és oktatási helyzetekhez alkalmazható játékos, motiváló, a tanórán felhasználható lehetőségeket, és legyen tudatos azok sokoldalú alkalmazhatóságát illetően. Legyen képes tudatosan kiválasztani azt, hogy milyen pedagógus-szerepköröket választhat a játékos tanórák megtartásához. Legyen képes definiálni és alkalmazni, hogy milyen munkamódszerekkel dolgozhat hatékonyan, melyekkel tanórai keretek között saját célcsoportjához igazítva, tantárgyi tananyagtartalmakhoz kapcsolódva ösztönözni is tudja a tanulókat a tanulásra. Legyen képes a játékos tanulást megszervezni és értékelni. Közben az új információkat integrálja saját és szerzett csoportdinamikai ismereteivel, tapasztalataival. Legyen nyitott résztvevőként az együttműködés többféle formájára, tudatosítsa saját viselkedésének, együttműködésének hatását a csoportban.

Minimum részvétel a továbbképzésen: az összóraszám 90 százaléka.

(Tematikai egységenkénti valamint a záróértékelésre vonatkozó alapítói formai elvárások, melyek a tanúsítvány kiadásának feltételeit képezik – ellenőrző feladatok elvégzése, munkaformákon való részvétel)
A képzést egy adaptált vagy egyéni játékon alapuló „jó gyakorlat” vázlatának leírása zárja 5–6 gépelt oldal terjedelemben (A/4, Times New Roman betűtípus, 12-es betűméret, 1,5-es sortávolság, áttekinthető szerkesztés). A fedőlapon a készítő neve, intézménye, a továbbképzés címe, a továbbképzést tartó neve, valamint a beadás dátuma szerepeljen. Az adaptált vagy egyéni játékos „jó gyakorlata” vázlatos leírását, a képzés zárását követő 10 napon belül kell elküldeni e-mailben.

 

A továbbképzés alapítási engedély száma:

9-236/2018

A képzés összóraszáma:

30

Képző neve:

Dr. Futóné Monori Edit
Czimer Györgyi

 

A képzés megkezdéséhez elvárt szakképzettség:

Pedagógus

 

Panasztétel, jogorvoslat lehetősége:

A Debreceni Egyetem panaszkezelési rendszerének részletes szabályait a Debreceni Egyetem Minőségbiztosítási Kézikönyv VII. Melléklete tartalmazza.

 

Tisztelt Felhasználó!

 

A Debreceni Egyetem kiemelt fontosságúnak tartja a rendelkezésére bocsátott, illetve birtokába jutott személyes adatok védelmét. Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy a Debreceni Egyetem a 2018. május 25. napján hatályba lépett Általános Adatvédelmi Rendelet alapján felülvizsgálta folyamatait és beépítette a GDPR előírásait az adatkezelési és adatvédelmi tevékenységébe. A felhasználók személyes adatait a Debreceni Egyetem korábban is teljes körültekintéssel kezelte, megfelelve az érvényben lévő adatkezelési szabályozásoknak. A GDPR előírásait követve frissítettük Adatvédelmi Tájékoztatónkat, amelyet az alábbi linkre kattintva olvashat el: Adatkezelési tájékoztató. DE Kancellária VIR Központ

Megismertem a tájékoztatót és elfogadom