Módszertani fejlesztés a heterogén tanulócsoportok differenciált nevelésére, oktatására, a lemorzsolódás megelőzésére, a tanulók motiválására

A továbbképzés célja:

A továbbképzés célja, hogy a pedagógusokat felkészítse a differenciált tanulásszervezésre, módszertani kultúrájuk bővítésére. További cél az életkori sajátosságokra, az egyéni eltérésre, fejlődési különbségekre figyelő tanulásirányítás modell értékű módszerének, elméletének és gyakorlatának megismertetése, a tanítási képességek fejlesztése. Cél, hogy a résztvevők a gyerekek megismerésének módszereiben, valamint a személyközpontú pedagógia alapelveiben való elmélyült tudást megszerezzék, és ezeknek saját gyakorlatban történő alkalmazására felkészüljenek.

 

A továbbképzés tematikája: 

1. A tanulás új felfogása

2. A tanulás és motiváció

3. Differenciálás

4. A különleges bánásmódot igénylő tanulók és tanításuk

5. A tanítási stratégiák módszerei

6. A tanár szervezési és tanulásirányítási eszközei

7. Instrukciók a képzés anyagának beépítési lehetőségeiről a lemorzsolódás elleni tanítási gyakorlatba

 

A továbbképzés tartalmi és formai követelményei: 

Ismerje a tanulás új felfogásának elveit és gyakorlatát, tudja azonosítani a diákok tanulásának színtereit. A cselekvés pedagógiájának szintjeit saját pedagógiai munkájában képes legyen azonosítani, és ehhez megfelelő módszereket és feladattípusokat rendelni. Tisztában legyen a motiváció lehetőségeivel, és képes ezek gyakorlati alkalmazására. A tanulás tanítására tudjon módszereket és munkaformákat ajánlani, ezek hatékonyságát gyakorlati munkájában értékelni. Ismerje, és lehetőség szerint tudatosan építse be tanári munkájába a különleges bánásmódot igénylő és „problémás” tanulók azonosítását, tanításuknak, differenciált oktatásuknak módszereit. Az optimális elsajátítás és a zavaró tényezők kezelése érdekében legyen képes a tanítási stratégiák módszereiben, a tanári szervezési és tanulásirányítási eszközeiben a tanítási céljainak megfelelően választani, és módszertani kultúrája fejlesztésével hatékonyabban dolgozni az iskolai lemorzsolódás ellen.

Minimum részvétel a továbbképzésen: az összóraszám 90 százaléka.

(Tematikai egységenkénti valamint a záróértékelésre vonatkozó alapítói formai elvárások, melyek a tanúsítvány kiadásának feltételeit képezik – ellenőrző feladatok elvégzése, munkaformákon való részvétel)
A tanúsítvány kiadásának feltétele az esetleírásnak a képzés zárását követő 5 napon belül elektronikus úton történő beküldése. Formája: minimum 3, maximum 5 gépelt oldal terjedelemben, (A/4, 1,5 sorköz, Times New Roman betűtípus, 12- es betűméret), áttekinthető szerkesztés. Fedőlapon az esetleírás készítőjének neve, intézménye, a továbbképzés címe, a továbbképzést tartó neve, a beadás dátuma.

 

A továbbképzés alapítási engedély száma:
9-118/2018

A képzés összóraszáma:
30

Képző neve:
Sápiné Bényei Rita

 

A képzés megkezdéséhez elvárt szakképzettség:
Pedagógus

 

Panasztétel, jogorvoslat lehetősége:
A Debreceni Egyetem panaszkezelési rendszerének részletes szabályait a Debreceni Egyetem Minőségbiztosítási Kézikönyv VII. Melléklete tartalmazza.

 

Tisztelt Felhasználó!

 

A Debreceni Egyetem kiemelt fontosságúnak tartja a rendelkezésére bocsátott, illetve birtokába jutott személyes adatok védelmét. Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy a Debreceni Egyetem a 2018. május 25. napján hatályba lépett Általános Adatvédelmi Rendelet alapján felülvizsgálta folyamatait és beépítette a GDPR előírásait az adatkezelési és adatvédelmi tevékenységébe. A felhasználók személyes adatait a Debreceni Egyetem korábban is teljes körültekintéssel kezelte, megfelelve az érvényben lévő adatkezelési szabályozásoknak. A GDPR előírásait követve frissítettük Adatvédelmi Tájékoztatónkat, amelyet az alábbi linkre kattintva olvashat el: Adatkezelési tájékoztató. DE Kancellária VIR Központ

Megismertem a tájékoztatót és elfogadom