Tablettel támogatott nyelvoktatás a HANNA alkalmazással
A továbbképzés célja:
A képzés célja a tablettel való tanítás használatának elősegítése a köznevelésben dolgozó pedagógusok számára. A résztvevők ismerjék meg a HANNA nevű digitális, angol nyelvet oktató alkalmazást, illetve más nyelvtanító alkalmazások gyakorlatát, megvalósítva a pedagógusok eszköztárának digitális alkalmazásokkal való bővítését. A HANNA olyan kiegészítő tananyag, amely gamifikációra (játékosításra) épül, kihívást jelent, és a megfelelő nyelvi célok elérésében támogatja a tanulókat (szókincs, hallás utáni szövegértés, beszédkészség fejlesztése). A továbbképzés során az alkalmazások gyakorlati használata és az iskolai bevezetés előkészítésének támogatása kerül a középpontba annak érdekében, hogy az idegen nyelvet tanító pedagógusok eredményesen tudják alkalmazni a munkájuk során, a megszokott tanórai menet kiegészítéseképpen. A továbbképzés keretében a résztvevők sajátítsák el az idegennyelv-tanítás és tanulás, illetve a gamifikáció pszichológiai alapjait, továbbá azokat a didaktikai-módszertani megközelítéseket, amelyek támogatják a digitális tananyagok osztálytermi alkalmazását.
A továbbképzés tematikája:
1. Gamifikáció és az idegen nyelvet tanító alkalmazások
2. Az idegennyelv-tanulás pszichológiai alapjai
3. Didaktikai alapvetések a tanulóközpontú oktatásról
4. A bevonódás növelésének lehetőségei
5. Internetbiztonság
6. Mobil eszközök felkészítése az osztálytermi használatra
7. Mobil eszközök osztálytermi használatának gyakorlata, beágyazása az oktatási folyamatba
8. Tanulásirányító rendszerek használata a tanulás és tanítás támogatására
9. Applikációk osztálytermi használata
10. HANNA – A beszédkészséget, az együttműködést és a kreativitást fejlesztő digitális tananyag a mindennapi gyakorlatban
11. HANNA – a tanár szemszögéből
12. Zárás, értékelés A képzési egységek összefoglalása, kötelező és ajánlott szakirodalmak bemutatása, a tanúsítvány megszerzéséhez szükséges beadandó feladatok tisztázása, a résztvevői reflexiók összegyűjtése szóbeli és írásbeli formában
A továbbképzés tartalmi és formai követelményei:
Ismerjék meg a tanulói bevonódás legfontosabb jellemzőit, illetve a bevonódás elősegítéséhez szükséges alapvető feltételeket és beavatkozásokat. Tudjanak érzelmileg támogató, autonómiát biztosító iskolai környezetet kialakítani, továbbá a tanár-diák és a diák-diák interakciókat eredményesen facilitálni. Váljanak képessé az internetbiztonsággal kapcsolatos foglalkozás megtartására, az internetes zaklatással összefüggő prevenciós tevékenységek folytatására, és szerezzenek jártasságot az előforduló esetek kezelésében. Sajátítsák el a tablethasználat iskolai irányelveit, legyenek felkészültek a tanórai alkalmazásra. Ismerjék meg a szakszerű tabletkezelés alapvető műveleteit, és szerezzenek ebben gyakorlatot.
Minimum részvétel a továbbképzésen: az összóraszám 90 százaléka.
Az egyes tartalmi egységekhez kapcsolódó írásbeli feladatok elkészítése a megadott határidőre, a képzés zárását követően. Záró ellenőrzési mód megnevezése: Írásbeli dolgozatok elkészítése Záró ellenőrzési mód leírása: A képzés zárását követően a résztvevőknek szükséges egyénileg elkészíteniük összesen 6 írásbeli anyagot, ebből 2 db beadandó dolgozat. Beadandó dolgozat – egy A/4 oldal/dolgozat, Times New Roman, 12-es betűméret, sorkizárt, 1,5 sorköz Óraterv – három A/4 oldal/dolgozat, mellékletekkel együtt, Times New Roman, 12-es betűméret, sorkizárt, 1,5 sorköz Beadás határideje: a képzés zárását követő 14. nap
A továbbképzés alapítási engedély száma:
447-10-2020
A képzés összóraszáma:
30
Képző neve:
Dr. Polonyi Tünde
Dr. Kovács Magdolna
Kinterné Szökőcs Beáta
Bene Viktória
Dr. Páskuné Kiss Judit
Dr. Abari Kálmán
Pedagógus
Panasztétel, jogorvoslat lehetősége:
A Debreceni Egyetem panaszkezelési rendszerének részletes szabályait a Debreceni Egyetem Minőségbiztosítási Kézikönyv VII. Melléklete tartalmazza.