Társas kapcsolatok fejlesztése a középiskolai pedagógiában

A továbbképzés célja:

A pedagógusok elméleti és gyakorlati ismereteinek, kompetenciáinak továbbfejlesztése a társas kapcsolatok témakörében. Továbbá cél, hogy a tevékenységalapú munkafolyamatok, feladattípusok révén a továbbképzés segítse a pedagógusokat a tudásátadó, tudásszervező, kooperatív munkaformákat alkalmazó tanári szerephelyzetek értelmezésében, az azokhoz illeszkedő tanulási-tanítási technikák, munkaformák megválasztásában és alkalmazásában – a csoportkohézió megteremtésének és erősítésének érdekében, iskolai környezetben. Cél, hogy a résztvevők olyan tapasztalatokhoz, gyakorlatban alkalmazható tudáshoz jussanak, melyek a kölcsönösen egymást támogató munkafolyamatok szervezésében nyújtanak segítséget mind a tanár-diák, mind a diák-diák kapcsolatokban. Ennek a célkitűzésnek a megvalósulását segítik a pedagógusok és a diákok közösségi létének szerephelyzeteit felismertető, szereplehetőségeit tudatosító, értelmező feladatok. Tanári kompetenciák fejlesztésének területei, célja: - pedagógiai folyamatok, tevékenységek fejlesztése - a tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése, integrációs tevékenység támogatása - kommunikációs készségek, képességek fejlesztése, segítése - a tanulók közötti együttműködés támogatása a sikeres nevelés érdekében

 

A továbbképzés tematikája: 

1. A képzés tartalmának összegző meghatározása, elméleti ismeretek

2. Csoportszervezési technikák

3. Csoportalkotás

4. A megtervezett élménytér felvázolása

5. Osztálykrónika írása

6. Közösségi program készítése

7. Osztályterem berendezése

8. Összegzés

 

A továbbképzés tartalmi és formai követményei: 

A továbbképzés résztvevői ismerik és használják a csoportszervezés alapját képező önismereti technikákat; alkalmazzák csoportmunka formájában a kooperatív tanulás technikáit; alkalmazzák a tanár-diák és diák-diák interakció hatékony megvalósulását segítő interaktív-reflektív tanulási technikákat.
 
Minimum részvétel a továbbképzésen:
az összóraszám 90 százaléka.
Egyéb formai követelmények
(Tematikai egységenkénti valamint a záróértékelésre vonatkozó alapítói formai elvárások, melyek a tanúsítvány kiadásának feltételeit képezik – ellenőrző feladatok elvégzése, munkaformákon való részvétel)
A továbbképzés legalább 90%-án való részvétel, valamint a záró teszt minimum 60%-os eredménnyel történő kitöltése.
 

A továbbképzés alapítási engedély száma:

9-253/2018

A képzés összóraszáma:

30

Képző neve:

Dr. Kovács Szilvia,
Kádár-Gergely Márta
 

 

A képzés megkezdéséhez elvárt szakképzettség:

Pedagógus

 

Panasztétel, jogorvoslat lehetősége:

A Debreceni Egyetem panaszkezelési rendszerének részletes szabályait a Debreceni Egyetem Minőségbiztosítási Kézikönyv VII. Melléklete tartalmazza.

 

Tisztelt Felhasználó!

 

A Debreceni Egyetem kiemelt fontosságúnak tartja a rendelkezésére bocsátott, illetve birtokába jutott személyes adatok védelmét. Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy a Debreceni Egyetem a 2018. május 25. napján hatályba lépett Általános Adatvédelmi Rendelet alapján felülvizsgálta folyamatait és beépítette a GDPR előírásait az adatkezelési és adatvédelmi tevékenységébe. A felhasználók személyes adatait a Debreceni Egyetem korábban is teljes körültekintéssel kezelte, megfelelve az érvényben lévő adatkezelési szabályozásoknak. A GDPR előírásait követve frissítettük Adatvédelmi Tájékoztatónkat, amelyet az alábbi linkre kattintva olvashat el: Adatkezelési tájékoztató. DE Kancellária VIR Központ

Megismertem a tájékoztatót és elfogadom