Üzleti szolgáltatások a gyakorlatban, pedagógus-továbbképzés a középfokú szakmai szakképzés minőségének javítása érdekében
A továbbképzés célja:
A továbbképzés célja, hogy a mind nemzetközi, mind a hazai viszonylatban egyre fontosabb gazdasági szerepet betöltő üzleti szolgáltatási szektor (BSC) jövőbeni munkavállalóit, azaz az üzleti szolgáltatási munkatársakat oktató pedagógusok (szaktanárok és nyelvtanárok) számára naprakész, a piaci szereplők igényeinek és elvárásainak megfelelő tudást adjon át. Cél, hogy a pedagógusok a képzés során alapos ismereteket kapjanak a BSC szektor alapvető működési formáiról és tevékenységeiről, megismerjék annak nemzetközi és hazai jellegzetességeit. További cél, hogy a pedagógusok olyan tudást és ismeretkört sajátíthassanak el, amelyek birtokában képesek lesznek felkészíteni az üzleti szolgáltatási munkatárs képzésben részt vevő tanulókat az üzleti világ ezen szegmensének mindennapi munkafolyamataira, ügyfélközpontú szemléletére, a szektor kommunikációs jellegzetességeire.
A továbbképzés tematikája:
1. Gazdasági alaptevékenység ellátása - Az üzleti szolgáltató szektor általános bemutatása
2. Ügyfélkapcsolat az üzleti szolgáltatásokban
3. Információ-kommunikáció technológia támogatás (IKT)
4. Eredményes kommunikáció
5. Foglalkoztatás
6. Felkészülés a záróprezentációra (gyakorlat mentor segítségével)
A továbbképzés tartalmi és formai követelményei:
A résztvevők ismeretekkel rendelkeznek – nemzetközi és hazai környezetben – a BSC szektorban működő cégekről és azok sajátosságairól, jelenlegi és jövőbeli lehetőségeikről és kihívásairól. A szakmai tudás mellett olyan képességekkel és készségekkel rendelkeznek, illetve olyan képességekben, készségekben érnek el fejlődést, amelyeknek birtokában az oktatási munkájuk során képesek elősegíteni a szolgáltatási munkatárs képzésben részt vevő diákok jövőbeli pályaorientációját, hatékonyan fejlesztik kommunikációs és nyelvi készségeit, probléma-felismerő és -megoldó stratégiáit és konfliktuskezelését. A pedagógusok az elméleti és gyakorlati tudnivalók mellett ismerik az üzleti szolgáltatási szektor résztvevőit, a szektorban működő munkaadók szakmai elvárásait leendő munkatársaival szemben, ismereteik birtokában nagyobb hatékonysággal és autentikusabban képesek közvetíteni a szektor és ezáltal a munkáltatók igényeit és elvárásait a jövőbeli munkavállalók felé. A továbbképzés a Debrecen Business Service Centers Roundtable (Debrecen BSC Kerekasztal) hét partnercégével szoros együttműködésben valósul meg.
Minimum részvétel a továbbképzésen: az összóraszám 90 százaléka.
Prezentáció készítése és bemutatása a megadott határidőn belül, a tartalmi és formai követelményeknek megfelelően. Az összóraszám legalább 90%-án való részvétel. A prezentáció benyújtásának módja: A megfelelő terjedelemben (10-15 dia), a tanfolyam zárónapját követő 10. napig elektronikusan.
A továbbképzés alapítási engedély száma:
680/10/2020
A képzés összóraszáma:
30
Képző neve:
Kissné Nyéki Éva
Izer Boglárka
dr. Kántor-Faragó Márta
Pedagógus
Panasztétel, jogorvoslat lehetősége:
A Debreceni Egyetem panaszkezelési rendszerének részletes szabályait a Debreceni Egyetem Minőségbiztosítási Kézikönyv VII. Melléklete tartalmazza.